Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak legitymacja papierowa lub plastikowa – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej lub plastikowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu (e legitymację, legitymację papierową). Okres ważności mLegitymacji jest taki sam, jak okres ważności wydanej wcześniej wersji. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego,w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiast poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji – sekretariat szkoły).

Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji

Aby uruchomić mLegitymację należy:

  1. Wypełnić wniosek i dostarczyć do sekretariatu szkoły. 
  2. Dołączyć zdjęcie do dziennika Vulcan (instrukcja załączenia zdjęcia) lub wysłać na adres sekretariatu (sekretariat@zsz3.ostroleka.edu.pl) jako załącznik. Zdjęcie legitymacyjne powinno być w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.

  3. Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

  4. Z sekretariatu szkoły odebrać jednorazowy kod QR oraz hasło umożliwiające dostęp do usługi, dzięki któremu mLegitymacja zostanie uruchomiona na urządzeniu Uruchomić System na urządzeniu.

  5. Aplikację mLegitymacji należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Unieważnienie mLegitymacji

Aby unieważnić mlegitymację należy złożyć wniosek w sekretariacie.

mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

  • na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców ucznia (opiekuna prawnego),w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;

  • z urzędu,w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły.

Do pobrania

 


 

WNIOSEK O WYDANIE mLEGITYMACJI Pobierz

  • Dołączyć zdjęcie do dziennika Vulcan lub wysłać na adres sekretariatu ( Instrukcja załączenia zdjęcia) (sekretariat@zsz3.ostroleka.edu.pl) jako załącznik. Zdjęcie legitymacyjne powinno być w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą

  • Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

  • Aplikacja mObywatel – mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel: https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-aplikacje1

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna: linki
Informacje o usłudze mLegitymacja: linki

Przydatne lnki


Instrukcja_instalacji_mLegitymacji_dla_uczniow_i_studentow.docx

https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna