Wyżyna Krakowsko – Częstochowska

wpis w: Aktualności | 0

W  dniach 28.09.2021 – 01.10.2021 uczniowie klas 4 T En, 3 LP p,3 LS p, 3 En p, 2 TP, 2 T Fm, 2 TO, wybrali się na czterodniową wycieczkę do Krakowa, Ogrodzieńca, Energylandii i Ojcowskiego Parku Narodowego.

Pierwszego dnia wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy ruiny średniowiecznego zamku w Ogrodzieńcu, który pierwotnie został wybudowany przez ród Włodków Sulimaczyków na przełomie XIV i XV wieku na Górze Zamkowej – najwyższym wzniesieniu Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej. Następnie zrekonstruowany wczesnośredniowieczny Gród na Górze Birów.

Drugi dzień spędziliśmy w Krakowie.  Spacerowaliśmy pomieście “Drogą Królewską”. Plac Jana Matejki, kościół św. Floriana – pierwszy kościół w Krakowie, w którym posługę kapłańską sprawował Jan Paweł II; Barbakan – arcydzieło sztuki obronnej oraz pozostałości murów miejskich na czele z Bramą Floriańską; ulica Floriańska – najbardziej reprezentacyjna ulica Krakowa; Jama Michalika – siedziba pierwszego polskiego kabaretu; Rynek Starego Miasta z Bazylią Mariacką i Dzwonem Zygmunta i Grobami Królewskimi.

Trzeci cały dzień spędziliśmy w największym w Polsce rodzinnym parku rozrywki “Energyladnia” w Zatorze. Z wielką radością i pozytywnymi emocjami korzystaliśmy z wszystkich atrakcji, które zapewniły moc adrenaliny.

Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Wraz z przewodnikiem przeszliśmy Doliną Prądnika z unikatowymi formami skalnymi i przepięknymi krajobrazami, zwiedzaliśmy Jaskinię Łokietka, leżącej na ok. 125 m nad dnem Doliny Sąspowskiej, największej spośród wszystkich znanych na terenie Parku jaskiń, dotarliśmy również pod Maczugę Herkulesa.

W te cztery dni nocowaliśmy w Eco Hotelu “Na Wierzynka” w Wieliczce.